Veelgestelde vragen over de verzending

Gratis verzenden vanaf € 75,00

Bestel je verhuisdozen en verhuisartikelen bij NederlandVerhuist.nl en profiteer van de gratis verzendkosten vanaf € 75,- . Ook kan je zonder verzendkosten je bestellingen afhalen van maandag t/m vrijdag in Zevenhuizen (Zuid-Holland). Onder de € 75,- bedragen de verzendkosten € 6,95.

Levertijd

Op werkdagen (maandag t/m vrijdag) voor 13:00 uur besteld is vaak binnen 1 tot 3 werkdagen in huis! 

Bestellingen geplaatst op een werkdag vóór 13.00 uur worden nog dezelfde dag verzonden (van maandag tot en met vrijdag). DPD zal vervolgens het pakket binnen 1 à 2 werkdagen bezorgen, met enkele uitzonderingen daar gelaten. Voor België geldt meestal een leveringstermijn van 1 dag langer dan binnen Nederland.

Bestellingen die na 13:00 uur worden geplaatst, worden de volgende werkdag aan DPD overgedragen en zullen binnen 1 à 2 werkdagen worden bezorgd.

Voor bestellingen geplaatst op vrijdag na 13:00 uur en gedurende het weekend, worden deze op de eerstvolgende maandag aan DPD meegegeven, met uitzondering van feestdagen.

DPD doet één afleverpoging. Wanneer de ontvanger niet thuis is, wordt het pakket dezelfde dag bij een Pakketpunt in de buurt afgeleverd, zodat het daar afgehaald kan worden. Tip: Regel daarom tijdig je bezorgvoorkeuren via een account op mydpd. Dat scheelt!

Door drukte bij de pakketdiensten vinden wij het als webshop eerlijk te zijn over de bezorgtijden. De volgende werkdag in huis is geen leverbelofte van ons. Vaak lukt het wel, maar vaak ook niet. Houdt hier rekening mee door op tijd te bestellen.

Bestellingen zijn te volgen via de track-en-trace service van DPD. Zodra DPD de bestelling heeft verwerkt op het depot, kunt u de live tracking volgen. Dit gebeurt meestal in de avond of nacht. 

 

Wij hebben alleen invloed op het moment van pakketoverdracht. De bezorgdag of andere voorkeuren zoals neerzettoestemming kun je alleen doorgeven in MyDPD.

Hoe doe je dat?  

Maak een account bij MyDPD  of log in. Houd de track en trace codes bij de hand die je hebt ontvangen. Je ontvangt jouw track en trace code(s) zodra DPD jouw pakket(en) heeft gescant op het depot. Dan is het ook pas mogelijk om een wijziging door te geven,

1. Kies ‘Wijzig bezorgdag’ in het overzicht van opties.
2. Klik in de kalender op de dag van je voorkeur.
3. Je ontvangt het pakket op de gekozen dag

Wij hebben alleen invloed op het moment van pakketoverdracht. De bezorgdag of bezorgadres wijzigen kun je alleen doorgeven in MyDPD.

Hoe doe je dat?

Maak een account bij MyDPD  of log in. Houd de track en trace codes bij de hand die je hebt ontvangen. Je ontvangt jouw track en trace code(s) zodra DPD jouw pakket(en) heeft gescant op het depot. Dan is het pas ook mogelijk om een wijziging door te geven.

De bezorgopties die bij Dpd beschikbaar zijn:

  • Je kunt ervoor kiezen om het pakket op een veilige plek te laten bezorgen (neerzettoestemming).
  • Je kunt kiezen voor een andere dag.
  • Je kunt ervoor kiezen om het pakket op een ander adres te laten bezorgen.
  • Je kunt je pakket laten bezorgen in een Pickup parcelshop.

Bij de laatste twee bezorgopties moet je ermee rekening houden dat het pakket een dag later wordt bezorgd.

 

Geef DPD toestemming om je pakket op een specifieke plek achter te laten, eenmalig of altijd. Het werkt als volgt:

Maak een account bij MyDPD  of log in. Houd de track en trace codes bij de hand die je hebt ontvangen. Je ontvangt jouw track en trace code(s) zodra DPD jouw pakket(en) heeft gescant op het depot. Dan is het pas mogelijk om een wijziging door te geven.

 

Eenmalig
1. Kies voor ‘Neerzettoestemming’ in de opties die je in de notificatie van DPD ontvangt.
2. Omschrijf de plek waar we het pakket achter kunnen laten (bijv. bij de achterdeur).
3. De chauffeur legt het pakket op de plek die je hebt aangegeven.

Altijd
1. Download hieronder het formulier ‘Neerzettoestemming’.
2. Vul de gegevens in en omschrijf de plek waar we het pakket achter kunnen laten (bijv. bij de achterdeur).
3. Stuur het formulier ingevuld en ondertekend per e-mail aan ons toe.

Let op! Kies je voor neerzettoestemming dan is diefstal of beschadiging door regen voor eigen risico.

Tip: wijzig je iets terwijl het pakket al onderweg is (en route), dan haalt DPD deze vaak uit de route en brengt het weer naar het depot om daar de nieuwe opdracht te verwerken. Je pakket is dan een dag langer onderweg. Heb je voorkeuren en wijzigingen, doe dit dan zo snel mogelijk in MyDPD

Op Hemelvaartsdag is onze klantenservice gesloten. DPD bezorgt deze dag ook geen pakketten. 

DPD doet één afleverpoging. Wanneer de ontvanger niet thuis is, wordt het pakket dezelfde dag bij een Pakketpunt in de buurt afgeleverd, zodat het daar afgehaald kan worden. Een pakket wordt 7 kalenderdagen bewaard bij het DPD Pakketpunt. De 8ste dag wordt het pakket naar ons terug verstuurd.

DPD doet één afleverpoging. Wanneer de ontvanger niet thuis is, wordt het pakket dezelfde dag bij een Pakketpunt in de buurt afgeleverd, zodat het daar afgehaald kan worden. Een pakket wordt 7 kalenderdagen bewaard bij het DPD Pakketpunt. De 8ste dag wordt het pakket naar ons terug verstuurd.

Als wij u pakket retour hebben ontvangen,  zullen wij het aankoopbedrag terugstorten op uw rekening. De pakketten kunnen wij om administratieve redenen niet opnieuw opsturen. Wel kunt u uiteraard opnieuw een bestelling plaatsen.

Mocht u een nieuwe bestelling plaatsen, dan kunt u via mijnDPD uw bezorging regelen en voorkomen dat uw pakket weer bij een pakketpunt terecht komt. Op deze manier scheelt het voor ons onnodige verzendkosten en versturen we onze pakketten zo duurzaam mogelijk. Lees hier meer wat er allemaal mogelijk is met pakketten ontvangen via DPD

 

Inpakpapier, meubelhoezen en verhuisstickers (ver)stoppen wij tussen de verhuisdozen. De meeste mensen die ons benaderen vinden alsnog de ontbrekende producten. Mocht dat niet zo zijn neem dan contact op en dan sturen we uiteraard de ontbrekende producten toe.

Al je bestelling uit meerder pakketten bestaat, kunnen ze op verschillende momenten worden bezorgd. In de mail die je hebt ontvangen van de vervoerder kan je zien uit hoeveel pakketten (Track & Trace codes) jouw bestelling bestaat.  Pakketten kunnen op verschillende momenten geleverd worden. Hier hebben wij helaas geen invloed op.

Mis je echt een product, neem dan contact op met onze klantenservice. Dan lossen we het uiteraard op.

Wij bezorgen in Nederland en België.

Wij verzenden met DPD, en DPD maakt gebruik van speciale eilandvervoerders die voor ons op de eilanden Ameland, Terschelling, Vlieland en Schiermonnikoog leveren. Hierdoor is ons proces anders ingericht:

Pakketten worden niet voorzien van Predict-service en deze pakketten leveren we met 1-2 dagen vertraging. Dit komt doordat:

  1. Er is een extra stop nodig in het eilanddepot in Leeuwarden
  2. Veerboten kunnen vertraging hebben vanwege het weer
  3. Tijdens het zomerseizoen zijn er meer eilandbewoners en bezoekers waardoor de dagelijkse pakketten mogelijk in twee keer over gevaren worden naar de Waddeneilanden puur afhankelijk van gewicht/volume. Daardoor kan de tweede lading (te) laat aankomen en pas de volgende dag aangeboden worden.

We bezorgen bij particulieren op zaterdag. Standaard zijn de bestellingen die op vrijdag voor 13:00 zijn geplaatst een zaterdaglevering. Als je jouw bestelling niet op zaterdag wil ontvangen, geef dit dan aan bij de bestelnotities.

Bestel je op een andere dag en wil je juist op zaterdag je bestelling ontvangen, geef dit dan ook aan bij bestelnoties met het verzoek: zaterdaglevering.

Update: De pakketdiensten hebben het heel erg druk en kunnen niet meer garanderen dat de pakketten de volgende dag in huis zijn. Heb je gekozen voor een zaterdaglevering kan het zijn dat je bestelling maandag of dinsdag wordt bezorgd. Excuses voor het ongemak.

Onze webshop NederlandVerhuist.nl bezorgt in Nederland en België. Neem contact met ons voor andere mogelijkheden.

Afhalen is mogelijk op onze locatie in Zevenhuizen (gemeente Zuidplas). 

Omdat wij een groothandel zijn en geen winkel, is het niet mogelijk om bij ons ter plekke te pinnen of met contant geld te betalen. Online kan je wel een bestelling plaatsen en dan tijdens het afrekenproces kiezen voor afhalen. Bestellingen die voor 13:00 uur zijn gedaan kunnen dezelfde werkdag tussen 13:00 – 16:00 uur worden opgehaald. Onze werkdagen zijn van maandag t/m vrijdag.

Het kan natuurlijk voorkomen dat je haast hebt, bel ons dan voor even op, dan kunnen we het wat eerder klaarzetten.

Ons adres is Nijverheidscentrum 40B, 2761 JP Zevenhuizen (Zuid-Holland).

Nederlandverhuist.nl zit in het gebouw van Scherp Verpakkingen. Pakketten kunt u aan de zijkant van het gebouw ophalen (omhoog rijden tot aan de roldeuren).

Via de track & trace code die je hebt ontvangen kan je zien waar je pakket is en contact opnemen met DPD.

Heb je geen track & Trace code ontvangen of kom je er niet uit met DPD dan kan je contact met ons opnemen.

Tip: Met een account in de  Mydpd app kan je precies zien waar je pakket is en wanneer het pakket wordt afgeleverd. Eventuele bezorgingsvoorkeuren kunt u daar ook aangeven.

Als ontvanger krijg je dankzij myDPD app de volledige controle over de levering van jouw pakketten door DPD. MyDPD is een portaal waar je alle DPD-pakketten kan volgen tot aan de voordeur via de Live Tracking functie. Je kan zelfs met myDPD je levering tot 30 min voor aankomst wijzigen! Registreer je op myDPD app om van alle functies gebruik te maken.Je ontvangt de Predict-notificaties van DPD. In deze meldingen ziet je precies wanneer je je pakket kunt verwachten. En in de trackinginformatie zie je via Live tracking hoeveel stops de chauffeur nog moet afleggen voor hij bij je is.

1. Op de dag van de levering ontvang je een bericht van DPD. Daarin staat een tijdvak van één uur waarbinnen je pakket geleverd wordt.

2. Ben je niet thuis? Dan kun je tot 30 minuten voor levering, het moment of de plaats van de levering online eenvoudig aanpassen. Je kunt er ook voor kiezen om je pakket te laten bezorgen in een parcelshop.

3. Op de bezorgdag kun je je pakket dankzij Live tracking online volgen. Op de kaart zie je zelfs hoeveel tussenstops de chauffeur nog moet afleggen.

Tip: wijzig je iets terwijl het pakket al onderweg is (en route), dan haalt DPD deze vaak uit de route en brengt het weer naar het depot om daar de nieuwe opdracht te verwerken. Je pakket is dan een dag langer onderweg. Heb je voorkeuren en wijzigingen, doe dit dan zo snel mogelijk in MyDPD

Meld je eerst aan bij MyDPD

  • De bezorgopties die beschikbaar zijn:
  • Je kunt ervoor kiezen om het pakket op een veilige plek te laten bezorgen (neerzettoestemming).
  • Je kunt kiezen voor een andere dag.
  • Je kunt ervoor kiezen om het pakket op een ander adres te laten bezorgen.
  • Je kunt je pakket laten bezorgen in een Pickup parcelshop.


Bij de laatste twee bezorgopties moet je ermee rekening houden dat het pakket een dag later wordt bezorgd.

 

Helaas is dat niet mogelijk. Wij verzenden de pakketten via DPD, en kunnen geen invloed uitoefenen op de bezorgtijd.

Als je online iets koopt, wil je je aankoop natuurlijk zo snel mogelijk ontvangen. Zodra je pakket is aangemeld bij DPD ontvang je de track en trace. MyDPD is het nieuwe portaal van DPD waar je jouw pakket kan volgen. Het portaal geeft volledig inzicht in de DPD-pakketten die onderweg naar je toe zijn. Dankzij de Live-tracking kan je precies zien waar jouw pakket is. En weet je waar en hoe laat je pakket geleverd wordt. En veranderen de plannen? Dan kan je via myDPD de bezorging gemakkelijk aanpassen. Een ander adres, een andere datum, neerzettoestemming of bezorging in een Pickup parcelshop? Met myDPD is het zo geregeld.

Dat kan, bij het afrekenproces kan je bij aanvullende notities je voorkeur doorgeven.

Je bestelling bestaat waarschijnlijk uit twee of meerdere pakketten. In de mail die je ontvangen hebt van de vervoerder kan je zien uit hoeveel pakketten (Track & Trace codes) jouw bestelling bestaat. Pakketten kunnen op verschillende momenten geleverd worden. Hier hebben wij geen invloed op..

De waardering van nederlandverhuist.nl/ bij WebwinkelKeur Reviews is 9.3/10 gebaseerd op 859 reviews.
3